בריכות שחייה מומלצות

H2O סביון - בריכות לייף

המרכז להתפתחות במים Life הרצליה

שחייה למבוגרים

בריכה אולי מזוהה בעיקר עם ילדים צוהלים שמשפריצים זה על זה או עם שחיינים הגומאים בריכות במרץ – אבל בריכה היא גם מקום מצוין לפעילות גופנית למבוגרים.

פעילות גופנית אחת היא כמובן שחייה: מבוגרים רבים נוהגים לשחות, וכל מי שהזדמן בשעות הבוקר המוקדמות לבריכה זו או אחרת מן הסתם ראה גם קשישים, ואפילו אנשים בני 80 ומעלה, שלא מוותרים על השחייה היומית שלהם – וכמובן נתרמים מכך.

אבל ישנם גם מבוגרים שמסיבה זו או אחרת אינם יכולים לשחות, ואין זאת אומרת שהם לא יכולים ליהנות מפעילות גופנית או טיפול בבריכה. למעשה, ההיפך הוא הנכון, וביצוע פעילות גופנית המותאמת להם ולמצבם הפיזי בתוך המים, שעל סגולותיהם המופלאות אין עוררין, עשויה לשפר במידה משמעותית הן את בריאותם הפיזית והן את בריאותם הנפשית.

בפרט משתפרת מאוד גמישות המפרקים, השרירים זוכים לתרגול חשוב וגם המערכת החיסונית מתחזקת. כדאי לזכור שהשפעתו של כוח הכבידה על גוף הנמצא בתוך מים פחותה, ועל כן העומס המוטל על עמוד השדרה והמפרקים השונים נמוך יותר – דבר קריטי כשרוצים לבצע פעילות גופנית בגיל מבוגר. עוד כדאי לזכור שבמים ניתן לבצע פעולות שונות שמחוצה להם הן כמעט בלתי אפשריות עבור אוכלוסיה מבוגרת ושבחלק מהמקרים גם סובלת מבעיות אורתופדיות ואחרות, כך שלפעמים זוהי הפעילות הגופנית היחידה המתאימה להם.

את הפעילות הגופנית בבריכה ניתן לבצע לבד (כמובן לאחר התייעצות עם רופא לגבי אילו תרגילים ניתן לבצע במים ומה מומלץ במיוחד לעשות) או בקבוצה: במרכזי ספורט רבים מוצעים חוגים המיועדים למבוגרים שבמסגרתם מתבצעת התעמלות במים, והשתתפות בהם תורמת לא רק לבריאות הגוף והנפש אלא מהווה גם מפגש חברתי נעים שנוצרות בו לא מעט אינטראקציות חיוביות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>